Metàfora de les caixes

Posted: Mai 19, 2012 in Uncategorized

Image

 

La última classe que hem tingut ha sigut diferent, una nova mostra de diversitat d’opinions i aportacions en la que afrontem l’assignatura.

 

La xarxa que conforma la comunitat edmov és una gran massa i cadascun dels blogs, es una caixa, un granet d’arena o un gran pilar que s’uneix al que ja tenim. La primera pedra la col·loca necessàriament el professor, que assenta unes pautes per a que es done forma a la gran massa que podem crear els alumnes. A partir d’ací i amb molta llibertat tot el que s’aporta suma i crea coneixement, fins que el que al principi era una caixa marginada, acaba convertint-se en un gegant de cartó.

 

Aquest ha sigut el plantejament d’aquesta assignatura. Però, hi ha una sèrie de problemes que dificulten una bona compressió del que volem aconseguir.

 

Aquest plantejament interactiu és molt vistos i sense dubte considere que és ideal per a aplicar-ho en el món educatiu. Ara bé, és possible que de veritat aquesta metodologia puga ser aplicada a la secundària? No seria massa novedos en aquest moment? O per el contrari ja està començant a aplicar-se i en unes dècades serà la nova forma d’educació?

És pot aplicar aquest mètode d’ensenyança en totes les matèries o està limitada a tan sols determinades?

 

 

Advertisements
Comentaris
  1. victor ha dit:

    Res no és “massa” novedos. Tampoc res es bo o roin pel fet de ser novedos. El que em sembla indiscutible és que ja no és posible fer un ensenyament basat en que el pofesor tinga tot el coneiximent. Tu, qualsevol, te acces a més coneiximent que jo i que qualsevol puga asimilar en la seua vida. I aixó vol dir que per ensenya eficaçment cal contar amb que el que saben o poden saber els estudiants. I en el cas de l’educació, el punt d’eixida ha de ser la pròpia experiència. I tens tota la rao: sempre hi ha problemes que afrontar. Per aixó, jo diria que més que la innovació és un invitació a la responsabilitat. Com diria José MOta: innovar per innovar és tonteria.

  2. pau79perello ha dit:

    La veritat és que, el sentit de tractar-se d’una invitació a la responsabilitat és un poc arriscat. Però és evident, com dius, que en aquestos temps el ensenyament no es pot basar en el coneixement del professor exclussivament. Com he dit crec que és aquest el responsable d’assentar les pautes per on poden experimentar els alumnes.
    I tornant al tema de la responsabilitat, considere que en nivells universitaris és més fiable que en nivells de secundària; però qualsevol persona és digna d’aprendre i és una cosa que, en la meua opinió, no està gens valorada.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s